برپایی ۱۸ موکب در کشور عراق و ۱۵۰  موکب در داخل استان از سوی مردم همدان
کد خبر: 4166293
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴

برپایی ۱۸ موکب در کشور عراق و ۱۵۰  موکب در داخل استان از سوی مردم همدان

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه مردم همدان در ایام اربعین حسینی با برپایی موکب‌های پذیرایی، عشق و ارادت خود را به امام حسین(ع) در خدمات رسانی به زائران ارائه می‌کنند گفت: مردم همدان ۱۸ موکب در کشور عراق و ۱۵۰  موکب نیز در داخل استان برای پذیرایی از زائران اربعین برپا کرده‌اند.

حجت الاسلام فاضلیان امام جمعه موقت همدانبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌ الاسلام سید حسن فاضلیان امام جمعه موقت همدان، امروز جمعه دهم شهریورماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه همدان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی به مسئله مهم حجاب به عنوان یکی از مفاهیم اسلام و قرآن اشاره و اظهار کرد: در قرآن کریم  25 آیه مربوط به حجاب است و با توجه به این موضوع بی حجابی بیانگر بی توجهی به این آیات قرآن کریم است.

 وی با اشاره به اینکه حجاب به زن شخصیت می‌بخشد افزود: حجاب حافظ وقار، کرامت، اصالت، بزرگی، عصمت، عفت و زیبایی بانوان است.

خطیب جمعه موقت همدان با اشاره به اینکه در طول هشت سال دفاع مقدس بهترین فرزندان این سرزمین در راه دفاع از اسلام و قرآن جان خود را فدا کردند، تصریح کرد: در وصیت‌نامه ۱۶۰ هزار نفر از این شهدا به سه موضوع عمل به واجبات، پشتیبانی از ولایت فقیه و حفظ حجاب تاکید شده است.

وی با تاکید بر اینکه همه مردم و مسئولان و قوای سه گانه درباره این مسئله مهم اسلامی و اجتماعی مسئولیت دارند، گفت: برای رفع معضل  بی‌حجابی که از برنامه‌های دشمن است همه افراد به ویژه مسئولان تلاش کنند.

 فاضلیان در ادامه با اشاره به ایام اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبد الله الحسین(ع) اظهار کرد: اربعین بزرگترین نماد و مانور شیعیان در عشق و ارادت به  امام حسین(ع) است، زمانی کسی نمی‌توانست از مرز به سمت عراق برود و زیارت کربلا آرزو بود اما امروز ۲۰ میلیون زائر در اربعین راهی کربلا شدند.

خطیب جمعه موقت همدان با بیان اینکه مردم همدان نیز در ایام اربعین حسینی با برپایی موکب‌های پذیرایی عشق و ارادت خود را به امام حسین(ع) در خدمات رسانی به زائران ارائه می‌کنند گفت: مردم همدان ۱۸ موکب در کشور عراق و ۱۵۰ موکب نیز در داخل استان برای پذیرایی از زائران اربعین برپا کرده‌اند.

امام جمعه موقت همدان در ادامه ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت با اشاره به سادگی و نبود تشریفات در زندگی این شهدا  یادآور شد: زندگی شهیدان رجایی و باهنر برای همه مسئولان باید الگو  باشد.

امام جمعه موقت همدان همچنین با گریزی به دستارودهای انقلاب اسلامی بر تبیین این دستاوردها برای مردم تاکید کرد.

انتهای پیام
captcha